HomeHome  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share
 

 winter lolita, first draft!

Go down 
AuthorMessage
shadowbeam

shadowbeam

Posts : 1157
Join date : 2010-05-17
Age : 31
Location : Leicester

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyThu Sep 23, 2010 6:09 am

ok this is my first draft of winter lolita ^^
Lot's of ribbon, bows, lace and fur lining Razz With a nice BIG bow at the back ^^

winter lolita, first draft! 60820_10150275829435447_580845446_14874833_1142595_n

badly drawn snowflakes on the skirt >>

_________________
winter lolita, first draft! 5242
Back to top Go down
View user profile
Akemi

Akemi

Posts : 362
Join date : 2010-09-06
Age : 35
Location : Scunny ya!

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyThu Sep 23, 2010 11:42 am

OMG shadow your so talented. I totally need some inspiration for a loli outfit.
No idea what to do since i look a fool in most of it lol.
Goth loli is gonna be my starting point i think.
Have you got colours for the design yet?
OOOOH ans it totally needs a hand muff
Back to top Go down
View user profile
shadowbeam

shadowbeam

Posts : 1157
Join date : 2010-05-17
Age : 31
Location : Leicester

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyThu Sep 23, 2010 11:45 am

heh I've just spent alot of time thinking about it tbh.
If you're designing it yourself you'll know what looks good on you, so you wont look like a fool, I look horrendous in sweet loli haha!

It's gonna be all white Very Happy

Omg, forgot to put the hand muff on lol, yeah Iv'e been going on about having a hand muff for it, great minds think alike!

_________________
winter lolita, first draft! 5242
Back to top Go down
View user profile
Akemi

Akemi

Posts : 362
Join date : 2010-09-06
Age : 35
Location : Scunny ya!

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyThu Sep 23, 2010 11:47 am

yeah i think the same for sweet loli for me lol.
Prob gonna try an elegant loli and elegant goth loli as they may not be so bad
Back to top Go down
View user profile
shadowbeam

shadowbeam

Posts : 1157
Join date : 2010-05-17
Age : 31
Location : Leicester

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyThu Sep 23, 2010 11:48 am

Yeah elegant and goth loli are my faves!

_________________
winter lolita, first draft! 5242
Back to top Go down
View user profile
shadowbeam

shadowbeam

Posts : 1157
Join date : 2010-05-17
Age : 31
Location : Leicester

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyMon Oct 04, 2010 1:43 pm

ok so believe it or not this is the second time I will have posted this -.-

Winter loli:
pic 1 is the base of the outfit

winter lolita, first draft! 64007_10150284182825447_580845446_15052202_4273253_n


pic 2 & 3 are the front and side views of the skirt - which looks crap ont he photo's

winter lolita, first draft! 44186_10150284184230447_580845446_15052252_5408009_n
winter lolita, first draft! 65418_10150284184710447_580845446_15052274_1291454_n

pic 4 is the shrug i made, broach from market

winter lolita, first draft! 33678_10150284183475447_580845446_15052226_7522522_n

it has matching furry mittens

still need to make, russian style furry hat, handwarmer and other accessories

cba to type more since iv'e typed it all once already lol

_________________
winter lolita, first draft! 5242
Back to top Go down
View user profile
Akemi

Akemi

Posts : 362
Join date : 2010-09-06
Age : 35
Location : Scunny ya!

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyMon Oct 04, 2010 2:13 pm

Awww you look so cute in white, cant believe you think sweet loli doesnt suit you, it totally would hun
Back to top Go down
View user profile
shadowbeam

shadowbeam

Posts : 1157
Join date : 2010-05-17
Age : 31
Location : Leicester

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyMon Oct 04, 2010 2:16 pm

Aw thank-ye ^^ im amazed i don't look terrible in it!
Sweet loli might be a push though hehe

_________________
winter lolita, first draft! 5242
Back to top Go down
View user profile
Applecore
Admin
Applecore

Posts : 438
Join date : 2010-05-17
Age : 34
Location : Halifax

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyTue Oct 05, 2010 3:42 am

Oooh making good progress! Only thing I would suggest is if possible could you wear the skirt over the corset? Generally for the right silhouette in lolita you need a skirt that flares out from you natural waist rather than from your hips

_________________
winter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucket
Back to top Go down
View user profile http://tdsprojects.blogspot.com
shadowbeam

shadowbeam

Posts : 1157
Join date : 2010-05-17
Age : 31
Location : Leicester

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyMon Oct 18, 2010 3:34 am

Think i'm gonna remake the skirt so that the material doesn't weigh down the skirt like it does. I have some lightweight see through shiny fabric, can't remember the name, as well as the fabric I originally used. Any ideas?

_________________
winter lolita, first draft! 5242
Back to top Go down
View user profile
Quicksilver

Quicksilver

Posts : 503
Join date : 2010-05-21
Age : 33
Location : Belton

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyTue Oct 19, 2010 12:34 pm

all i can think of is using a diaphanous material, and cutting it a little more 'ragged' than what you had on - in various shades of white and cream, it would make something that was both solid color, while floating around you like a snow cloud or flake - just a thought
Back to top Go down
View user profile http://spiritwalker1985.deviantart.com/
shadowbeam

shadowbeam

Posts : 1157
Join date : 2010-05-17
Age : 31
Location : Leicester

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyTue Oct 19, 2010 1:07 pm

I ended up making it with the same fabric, but will be adding the see-through shiny white fabric too when i get round to it cheers

_________________
winter lolita, first draft! 5242
Back to top Go down
View user profile
Applecore
Admin
Applecore

Posts : 438
Join date : 2010-05-17
Age : 34
Location : Halifax

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyFri Nov 05, 2010 5:41 am

I saw this on daily_lolita today and it made me think of winter loli

http://community.livejournal.com/daily_lolita/3866890.html

_________________
winter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucketwinter lolita, first draft! Pbucket
Back to top Go down
View user profile http://tdsprojects.blogspot.com
shadowbeam

shadowbeam

Posts : 1157
Join date : 2010-05-17
Age : 31
Location : Leicester

winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! EmptyFri Nov 05, 2010 12:09 pm

Awwww wow pretty! I think I might have to make a winter coat!

_________________
winter lolita, first draft! 5242
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




winter lolita, first draft! Empty
PostSubject: Re: winter lolita, first draft!   winter lolita, first draft! Empty

Back to top Go down
 
winter lolita, first draft!
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Running Engines in winter
» Dragon bonsai winter image
» badass stickers
» Winter has arrived at Steamtractionworld.com
» My Wintergreen Boxwood

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Lolita :: Handmade Lolita-
Jump to: